kako postavti tvrtku na google

Kako Napraviti Google Business Profil: Vodič za Početnike

Kada tek otvorite svoj obrt ili tvrtku, važno je da ga što prije postavite i na Google. To se radi putem Google My Business profila.

Razlog tomu je što će se na taj način vaš profil tvrtke početi prikazivati ljudima koji traže usluge koje nudite na određenom području.

S obzirom da smo tek pokrenuli Web Wise, znači da i mi moramo napraviti Google My Business profil – a gdje ćeš bolje prilike za pokazati vam kako se to radi nego na našem vlastitom primjeru.

UPDATE 2025: Google My Business se sada službeno zove Google Business Profile.

1. Pokrenite Google Business

Za početak, trebat će te otići na stranicu za kreiranje Google Business profila. To možete napraviti na sljedećem linku: https://www.google.com/business/

Stranica će izgledati kao na slici ispod:

Google My Business

Sljedeće što trebate napraviti je kliknuti gumb “Prijava”. Otvorit će vam se prozor sa prijavu u Google račun.

Međutim, da bi držali vaš posao odvojeno od privatnog, moja preporuka je da kreirate novi Google račun sa vašim poslovnim e-mailom (iako možete kreirati profil i sa privatnim Google računom).

Na prozoru ispod kliknite na “Izradi račun”.

Izrada novog računa za tvrtku

Tu trebate odabrati “Za posao ili moju tvrtku”. Nakon toga, ispunite podatke koje će tražiti od Vas, a to su:

  • Ime i prezime
  • Datum rođenja i spol
  • Službeni e-mail

Kada sve unesete, na e-mail ćete dobiti kod s kojim ćete potvrditi vaš Google račun.

potvrđivanje koda

Kada upišete kod za potvrdu maila, trebat ćete napraviti lozinku za vaš Google račun, te prihvatiti ili odbiti nekoliko određenih uvjeta (tipični uvjeti Google-a za prikazivanje oglasa, povijesti, i slično).

2. Kreirajte Profil Vaše Tvrtke

Kada ste napravili sve iz prethodnog koraka, otvorit će vam se prozor sa kreiranje profila tvrtke. Za početak, trebate upisati ime vaše tvrtke:

Naziv tvrtke

Sljedeće što trebate odabrati je vrsta vaše tvrtke, tj. vrstu svoje djelatnosti. Naravno, mi smo odabrali Pružanje usluga s obzirom da se Web Wise bavi samo pružanjem usluga. Ukoliko imate drugačiju tvrtku, odaberite vrstu djelatnosti u skladu s vašim poslovanjem.

Odabir vrste djelatnosti

Kada odaberete vrstu djelatnosti, kliknite na gumb “Sljedeće”. Tada će vam se otvoriti prozor na kojem trebate upisati ono čime se vaša tvrtka bavi, tj. poslovnu djelatnost.

Odabir poslovnih djelatnosti tvrtke

Kao što vidite, ja sam odabrao Web-dizajner jer je to najsličnije ono čime se mi u Web Wise bavimo. Kasnije ću dodati još djelatnosti te probati detaljnije precizirati sve usluge koje pružamo – isto to ćete moći i vi napraviti sa svojom tvrtkom.

Kada ste završili, kliknite na gumb “Sljedeće”.

U sljedećm prozoru trebat ćete upisati lokaciju na gdje pružate usluge ili prodajete proizvode klijentima.

odabir lokacije tvrtke

Ovo nije adresa vašeg sjedišta. Čisto da ne pomiješate. Ovdje unosite gdje sve pružate usluge.

Kao što vidite, mi smo naveli Dubrovnik, Dubrovačko-neretvansku županiju, te cijelu Hrvatsku. Na taj će način Google znati kome prikazivati vašu tvrtku, tj. pretražiteljima s kojih lokacija.

Ovo možete i naknadno izmijeniti ili dodati još lokacija, pa se ne ustručavajte kliknuti na gumb “Sljedeće” kada ste unijeli glavne lokacije.

Sada trebate ispuniti kontakt podatke koje želite pokazati korisnicima.

Upisivanje kontakt podataka

Kao što vidite na slici iznad, ja sam odlučio podijeliti broj telefona i web lokaciju, iako je web lokacija neobavezna – svakako je bolje podijeliti svoju web lokaciju ako ju već imate.

Kada ste kliknuli na gumb “Sljedeće”, otvorit će vam se novi prozor gdje trebate pristati na uvjete pružanja usluge i pravila privatnosti. Također, možete i označiti da Vam šalju vijesti i savjete za poboljšanje profila Vaše tvrtke na Google-u.

Ja osobno nisam odabrao niti jednu od ponuđenih stavki, ali ukoliko ste početnik, svakako prepurčam da stavite kvačicu na polje “Primajte vijesti i savjete o poboljšanju profila tvrtke”.

Kada ste gotovi, kliknite na gumb “Nastavi”.

3. Popunite Podatke o Lokaciji Vaše Tvrtke

Sada trebate popuniti podatke o lokaciji Vaše tvrtke. Prozor izgleda kao ispod.

Upisivanje adrese tvrtke

Adresa koju navedete, kao što kaže i sam Google, bit će skrivena od javnosti (za potrebe ovog vodiča smo ju i mi zamutili).

Kada ispunite sve, kliknite na gumb “Sljedeće”.

A ukoliko još ne želite potvrđivati adresu, kliknite na gumb “Potvrdi kasnije”, što ne preporučamo.

U sljedećem prozoru trebate odabrati način potvrđivanja da upravljate tvrtkom.

Potvrda profila putem maila

Možete odabrati bilo koju od ove tri opcije, koja vam se čini najjednostavnija. Ja sam osobno odabrao slanje koda e-poštom jer je tako najlakše i vjerojatno najbrže.

Kada odaberete opciju kliknite “Sljedeće”, pa provjerite podatke (br. mobitela, e-mail, ili što te več odabrali, i opet kliknite “Sljedeće”.

Ako ste odabrali opciju potvrde e-mailom kao ja, pojavit će vam se ovakav prozor. U njega trebate unijeti 5-znamenkasti kod koji te dobili u e-mail.

Kada upišete kod i kliknete na gumb “Potvrdi”, prikazat će vam se obavijest da je Vaš profil sada potvrđen.

obavijest o potvrđenom profilu

Naravno, postavljanje Google My Business profila još uvijek nije gotovo, pa kliknite na gumb “Sljedeće”.

4. Popunite Ostale Podatke o Tvrtci

Sada ćete napokon biti u mogućnosti detaljno odabrati djelatnosti koje najbolje opisuju vaše poslovanje.

Detaljno dodavanje usluga na profil

Ono što je dobro je to da možete dodati i prilagođene usluge, tj. možete izraditi vlastitu djelatnost, što ćemo mi svakako morati napraviti radi specifičnosti usluga.

Možete vidjeti primjer naših, vlastito upisanih djelatnosti:

Kada ste dodali sve djelatnoti, kliknite na gumb “Sljedeće”.

Sada ćete trebati ispuniti radno vrijeme tvrtke, ukoliko ga imate.

dodavanje radnog vremena tvrtke

S obzirom da Web Wise ne prima klijente u prostor već je rad “od doma”, mi ćemo ovo samo kliknuti na sve prozore da smo otvoreni svim danima, ali ćemo za radno vrijeme samo odabrati opciju “24 sata” koju Google nudi.

Vi naravno, ispunite po radnom vremenu Vaše tvrtke. Kada ste gotovi, kliknite gumb “Sljedeće”.

Sada trebate odabrati želite li primati poruke putem GMB profila. Moja preporuka je svakako da označite da želite, te kliknete na gumb “Sljedeće”.

Nakon toga, trebate ćete postaviti opis tvrtke. Opis treba biti nešto kratko, što opisuje Vašu tvrtku i čime se bavite.

dodavanje opisa tvrtke

Ograničenje vam je 750 karaktera, pa imajte to na umu kada budete pisali opis. Pokušajte navesti neke od usluga i što Vaši klijenti dobijaju tim uslugama.

Kada ste završili, kliknite na gumb “Sljedeće”.

Na sljedećem dijelu ćete trebati dodati fotografije Vaše tvrtke.

dodavanje fotografija tvrtke

Ovisno o tvrtci, dodajte fotografije ili preskočite ovaj korak. S obzirom da fotografije nisu važne za poslovanje Web Wise-a, mi ćemo ovaj korak preskočiti, a naknadno ćemo možda dodati nekoliko fotografija (tako možete i Vi).

Na sljedećem prozoru ćete dobiti opciju da iskoristite bonus koji vam Google daje za oglašavanje Vaše tvrtke. Ukoliko želite, prihvatite taj bonus, no mi ćemo i taj korak preskočiti jer bi to već postalo off-topic.

Sada će vam Google ponuditi svoju uslugu Google Workspace, što može biti korisno ukoliko nemate svoj web i svoj e-mail.

S obzirom da mi imamo vlastitu web stranicu s mailom i dodatne usluge nam ne trebaju, preskačemo i ovaj korak.

Sada će vam opet doći obavijest da ćete moć naknadno uređivati postavke profila Vaše tvrtke, pa i na to kliknite “Nastavi”.

5. Pričekajte Potvrdu

Nakon unosa podataka koje smo spominjali iznad, Google-u će trebati nekoliko minuta da te podatke obradi i prihvati. Prozor koji ćete dobiti izgledat će ovako:

izgled Google my Business profila

Trenutno, Vaša tvrtka još uvijek nije javno vidljiva, a razlog je točno to obrađivanje podataka od strane Google-a.

Dok čekate, slobodno se upoznajte s karticama koje možete klikati te uređivati svoj profil.

U karticama možete uređivati profil, čitati recenzije, pregledavati poruke, dodavati fotografje, pratit analitiku profila Vaše tvrtke na Google-u, oglašavati se, i drugo.

Ponekad, Google-u će trebati nešto više vremena da potvrdi profil, čak i do 7 dana. Pa ukoliko ne vidite odmah potvrdu da je profil tvrtke potvrđen, ne paničarite.

I nakon što Vam Google potvrdi tvrtku, profil tvrtke će Vam biti prikazan isto kao na slici iznad (jer ste vlasnik), dok će korisnicima izgledati drugačije – kao i svaki drugi profil tvrtke na Google-u.

Primjer izgleda Google My Business Profila koji je prikazan u pretraživaču

6. Dopunite Profil

Dok čekate potvrdu, možete slobodno dodatno urediti profil Vaše tvrtke. Doduše, moja preporuka je da ipak pričekate potvrdu jer će Google morati potvrditi svaku Vašu promjenu.

Ja sam to odlučio odmah napraviti kako bi Vam što prije izbacio ovaj vodič.

Samo kliknite na onaj karticu koju želite urediti, i dodajte podatke koje želite. Ja ću za sada kliknuti na karticu “Uređivanje profila” (gore lijevo), a vi možete bilo koju drugu, npr. “Uređivanje proizvoda” ili “Uređivanje usluga”.

S obzirom da Google ne prikazuje odmah lokaciju Vaše tvrtke, trebate to promijeniti ukoliko ju želite prikazivati – Ja želim pa ću ispuniti podatke.

Na sličan način popunjavate sve ostale podatke o Vašoj tvrtci. Popunite što god mislite da može koristiti u lakšem pronalaženju Vaše tvrtke na Google-u, i na kraju krajeva, poslovanju tvrtke.

Također, sada možete upisati puno ime tvrtke, tj. niste ograničeni sa onih 40 karaktera kao za vrijeme registracije profila tvrtke, te možete dodati puno ime tvrtke. Ja sam tako napravio, a isto preporučam i Vama.

Naravno, umjesto punog imena, možete dodati i nekakav slogan koji će zaintrigirati potencijalne klijente i izdvojiti Vas od konkurencije.

I ukratko, to je to. Pričekajte potvrdu profila, te ukoliko dodatne potvrde budu potrebne, odradite i njih kako bi se što prije počeli prikazivati na Google-u.

Ukoliko Vam sve ovo izgleda komplicirano ili Vam treba pomoć u kreiranju Google Business profila, slobodno nas kontaktirajte.

Optimizacija i vođenje Google Business profila jedna je od usluga koju nudimo. Sigurno ćemo za Vas napraviti odličan profil koji će privlačiti nove klijente za Vašu tvrtku.